科目一覧へ戻る | 2021/09/17 現在 |
開講科目名 /Course |
Reading(上級)/Advanced Reading |
---|---|
時間割コード /Course Code |
1211100292 |
ナンバリングコード /Numbering Code |
|
開講所属 /Course Offered by |
教養教育科目/ |
曜日コマ /Day, Period |
金/Fri 1 |
開講区分 /Semester offered |
前期/first semester |
単位数 /Credits |
2.0 |
学年 /Year |
1,2,3,4 |
主担当教員 /Main Instructor |
SOLOMON JOSHUA LEE/SOLOMON JOSHUA LEE |
科目区分 /Course Group |
教養教育科目 英語 |
教室 /Classroom |
|
必修・選択 /Required/Elective |
|
遠隔授業 /Remote lecture |
No |
教員名 /Instructor |
教員所属名 /Faculty/Department |
---|---|
SOLOMON JOSHUA LEE/SOLOMON JOSHUA LEE | 教養教育開発実践センター/ |
難易度(レベル) /Level |
レベル2 |
---|---|
対応するCP/DP /CP/DP |
CP・DP 1 見通す力 CP・DP 3 学び続ける力 |
授業としての具体的到達目標 /Concrete arrival target as the class |
○話の主題や大意を理解するために,多様な読み方ができるようになること ○社会生活上の幅広い場面に対応できる語彙を学び,6,000 語レベルの英文を読んで理解できるようになること |
授業の概要 /Summary of the class |
○中核となるリーディングを他の3技能(リスニング,スピーキング,ライティング)と組み合わせながら学び,総合的な英語力の基礎を身につける。 ○様々な文化的背景を持つ人々と平明な英語で伝え合うという,国際共通語としての英語を意識して使えるようになる。 |
授業の内容予定 /Contents plan of the class |
Class 1: Orientation, language warmup, group exercises Class 2: Unit 1 Global Health (Main ideas) Class 3: Unit 1 Global Health (Cause and Effect) Class 4: Unit 1 Global Health (Vocabulary skills) Class 5: Unit 2 Multicultural Societies (Continuing ideas), Project 1 peer reading Class 6: Unit 2 Multicultural Societies (Point of view) Class 7: Unit 2 Multicultural Societies (Reduced relative clauses) Class 8: Progress Test & Making Connections activities Class 9: Unit 3 Aspects of Language (Identifying Thesis) Class 10: Unit 3 Aspects of Language (Definition and Classification), Project 2 peer reading Class 11: Unit 3 Aspects of Language (Passive Sentences) Class 12: Unit 4 Sustaining Planet Earth (Problem-Solution texts Class 13: Unit 4 Sustaining Planet Earth (Graphic Material) Class 14: Unit 4 Sustaining Planet Earth (Nominalization in Subjects) Class 15 7/31: Making Connections and Review, Project 3 peer reading **Any changes to the class schedule will be announced via e-mail or through Moodle |
成績評価方法及び採点基準 /A scholastic evaluation method and marking standard |
1. 外部試験の結果:20% 2. Participation(Class activities): 20% 3. Examination/Presentation/Paper/Project: 30% 4. Assignments/Self-study: 30% 上記を合算して,最終的な成績評価を行います。 ※旧カリキュラムの読み替えとして履修している学生については,外部試験の結果を除いた評価方法(期末試験等)により100 点満点で評価します。 |
予習及び復習等の内容 /Contents such as preparations for lessons and the review |
[予習]Read and write assigned homework and come to class prepared to participate. View Skills and Strategies videos and complete the accompanying textbook assignments. [復習]Review class notes, Moodle homework, and revise written assignments. |
教材・教科書 /The teaching materials, textbook |
Pakenham, McEntire, and Williams. Making Connections: Skills and Strategies for Academic Reading 3. Third Edition. |
参考文献 /bibliography |
特になし |
留意点・予備知識 /Point to keep in mind, back ground |
特になし |
授業内容に関する質問・疑義等 /Question, doubt about class contents |
Office hours will be held 10:00-11:00 on Wednesdays, 10:30-11:30 on Thursdays, or by appointment. |
Eメールアドレス・HPアドレス /E-mail address, HP address |
jsolomon*hirosaki-u.ac.jp |
学問分野1(主学問分野) /Discipline 1 |
A02:文学,言語学およびその関連分野 |
学問分野2(副学問分野) /Discipline 2 |
該当なし |
学問分野3(副学問分野) /Discipline 3 |
該当なし |
実務経験のある教員による授業科目について /About the class subject by the teacher with the work experience |
なし |
地域志向科目 /Local intention subject |
なし |
授業形態・授業方法 /Class form, class method |
Combination of lecture, group work, and individual activities |
科目ナンバー /The subject number |
LA-2-8013-A02 |
メディア授業による著作物利用の有無について /Whether or not copyrighted works are used in media classes |
無/Nothing |
その他 /Others |
イングリッシュ・ラウンジ http://culture.cc.hirosaki-u.ac.jp/EL/SALCcalendar.html |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
該当するデータはありません |