科目一覧へ戻る | 2021/09/17 現在 |
開講科目名 /Course |
Reading(上級)/Advanced Reading |
---|---|
時間割コード /Course Code |
1211100308 |
ナンバリングコード /Numbering Code |
|
開講所属 /Course Offered by |
教養教育科目/ |
曜日コマ /Day, Period |
金/Fri 2 |
開講区分 /Semester offered |
前期/first semester |
単位数 /Credits |
2.0 |
学年 /Year |
1,2,3,4 |
主担当教員 /Main Instructor |
BIRDSELL BRIAN JO/BIRDSELL BRIAN JON |
科目区分 /Course Group |
教養教育科目 英語 |
教室 /Classroom |
|
必修・選択 /Required/Elective |
|
遠隔授業 /Remote lecture |
No |
教員名 /Instructor |
教員所属名 /Faculty/Department |
---|---|
BIRDSELL BRIAN JO/BIRDSELL BRIAN JON | 教養教育開発実践センター/ |
難易度(レベル) /Level |
レベル2 |
---|---|
対応するCP/DP /CP/DP |
CP・DP 1 見通す力 CP・DP 3 学び続ける力 |
授業としての具体的到達目標 /Concrete arrival target as the class |
○話の主題や大意を理解するために,多様な読み方ができるようになること ○日常生活に対応できる語彙を学び,4,000 語レベルの英文を読んで理解できるようになること |
授業の概要 /Summary of the class |
○中核となるリーディングを他の3技能(リスニング,スピーキング,ライティング)と組み合わせながら学び,総合的な英語力の基礎を身につける。 ○様々な文化的背景を持つ人々と平明な英語で伝え合うという,国際共通語としての英語を意識して使えるようになる。 |
授業の内容予定 /Contents plan of the class |
Session 1: Introduction to the Class Session 2: Skills and Strategies 1 – Identifying Main Ideas pages 2-5 | Unit 1 Reading 1 The State of the World’s Health pages 7-12 Session 3: Skills and Strategies 2 – Cause and Effect pages 22-25 & | Unit 1 Reading 4 Malaria: Portrait of a Disease pages 35-42 Session 4: Unit 1 Reading 5 The Health Care Divide pages 48-59 Session 5: Unit 2 Reading 1 The Age of Immigration pages 69-74 Session 6: Unit 2 Reading 4 One World: One Culture? pages 98-104 Session 7: Skills and Strategies 5 – Point of View pages 84-87 & | Unit 2 Reading 5 The Challenge of Diversity pages 110-121 Session 8: Skills and Strategies 7 – Identifying the Thesis of a Reading pages 126-129 & Unit 3 Reading 1 When does Language Learning Begin pages 131-136 Session 9: Unit 3 Reading 3 Rules of Speaking pages 151-156 Session 10: Unit 3 Reading 5 The Advantages of Multilingualism pages 173-185 Session 11: Skills and Strategies 10 – Problem-Solution Texts pages 190-193 Session 12: Unit 4 Reading 1 Ecology, Overpopulation, and Economic Development pages 194-201 Session 13: Unit 4 Reading 4 The Water Crisis pages 225-233 Session 14: REVIEW Session 15: Final Paper Discussion |
成績評価方法及び採点基準 /A scholastic evaluation method and marking standard |
1. 外部試験の結果:20% 2. Participation(Class activities): 20% 3. Examination/Presentation/Paper/Project: 40% 4. Assignments/Self-study: 20% 上記を合算して,最終的な成績評価を行います。 ※旧カリキュラムの読み替えとして履修している学生については,外部試験の結果を除いた評価方法(期末試験等)により100 点満点で評価します。 |
予習及び復習等の内容 /Contents such as preparations for lessons and the review |
Each week you will be required to complete a reading and participate in a discussion about the reading material. There are 4 quizzes based on each unit of the textbook. You will also be required to complete a final review paper. |
教材・教科書 /The teaching materials, textbook |
Making Connections Level 3 3rd edition |
参考文献 /bibliography |
特になし |
留意点・予備知識 /Point to keep in mind, back ground |
1. 積極的に授業に参加してください。 2. 遅刻は授業開始後20分までとし、それ以降は欠席扱いとします。遅刻2回で欠席1回とカウントします。 |
授業内容に関する質問・疑義等 /Question, doubt about class contents |
Tuesdays 15:00 ~ 17:00 Thursdays 15:00 ~ 17:00 |
Eメールアドレス・HPアドレス /E-mail address, HP address |
Email: brian*hirosaki-u.ac.jp (*を@に置き換えてください) |
学問分野1(主学問分野) /Discipline 1 |
|
学問分野2(副学問分野) /Discipline 2 |
該当なし |
学問分野3(副学問分野) /Discipline 3 |
該当なし |
実務経験のある教員による授業科目について /About the class subject by the teacher with the work experience |
なし |
地域志向科目 /Local intention subject |
なし |
授業形態・授業方法 /Class form, class method |
In this class students will actively read material from the textbook and learn how to discuss this in small groups. Students will also have to complete quizzes online using through TEAMS. In addition, we will focus on connecting the materials in the textbook to the local world around us through writing activities and a final paper. |
科目ナンバー /The subject number |
LA-2-8013-A02 |
メディア授業による著作物利用の有無について /Whether or not copyrighted works are used in media classes |
無/Nothing |
その他 /Others |
イングリッシュ・ラウンジ http://culture.cc.hirosaki-u.ac.jp/EL/SALCcalendar.html |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
該当するデータはありません |