科目一覧へ戻る | 2021/09/17 現在 |
開講科目名 /Course |
Reading(上級)/Advanced Reading |
---|---|
時間割コード /Course Code |
1211100309 |
ナンバリングコード /Numbering Code |
|
開講所属 /Course Offered by |
教養教育科目/ |
曜日コマ /Day, Period |
金/Fri 2 |
開講区分 /Semester offered |
前期/first semester |
単位数 /Credits |
2.0 |
学年 /Year |
1,2,3,4 |
主担当教員 /Main Instructor |
JAGNO REIK/JAGNO REIK |
科目区分 /Course Group |
教養教育科目 英語 |
教室 /Classroom |
|
必修・選択 /Required/Elective |
|
遠隔授業 /Remote lecture |
No |
教員名 /Instructor |
教員所属名 /Faculty/Department |
---|---|
JAGNO REIK/JAGNO REIK | 教養教育開発実践センター/ |
難易度(レベル) /Level |
レベル2 |
---|---|
対応するCP/DP /CP/DP |
CP・DP 1 見通す力 CP・DP 3 学び続ける力 |
授業としての具体的到達目標 /Concrete arrival target as the class |
○話の主題や大意を理解するために,多様な読み方ができるようになること ○社会生活上の幅広い場面に対応できる語彙を学び,6,000 語レベルの英文を読んで理解できるようになること |
授業の概要 /Summary of the class |
○中核となるリーディングを他の3技能(リスニング,スピーキング,ライティング)と組み合わせながら学び,総合的な英語力の基礎を身につける。 ○様々な文化的背景を持つ人々と平明な英語で伝え合うという,国際共通語としての英語を意識して使えるようになる。 |
授業の内容予定 /Contents plan of the class |
Week 1: Introduction to the Class Week 2: Unit 1 Global Health (Main ideas) Week 3: Unit 1 Global Health (Cause and Effect) Week 4: Unit 1 Global Health (Vocabulary skills) Week 5: Unit 2 Multicultural Societies (Continuing ideas) Week 6: Unit 2 Multicultural Societies (Point of view) Week 7: Unit 2 Multicultural Societies (Reduced relative clauses) Week 8: Unit 3 Aspects of Language (Identifying Thesis) Week 9: Unit 3 Aspects of Language (Definition and Classification) Week 10: Unit 3 Aspects of Language (Passive Sentences) Week 11: Unit 4 Sustaining Planet Earth (Problem-Solution texts) Week 12: Unit 4 Sustaining Planet Earth (Graphic Material) Week 13: Unit 4 Sustaining Planet Earth (Normalization in Subject) Week 14: Review Week 15: Presentations |
成績評価方法及び採点基準 /A scholastic evaluation method and marking standard |
1. 外部試験の結果:20% 2. Participation(Class activities): 30% 3. Examination/Presentation/Paper/Project: 30% 4. Assignments/Self-study: 20% 上記を合算して,最終的な成績評価を行います。 ※旧カリキュラムの読み替えとして履修している学生については,外部試験の結果を除いた評価方法(期末試験等)により100 点満点で評価します。 |
予習及び復習等の内容 /Contents such as preparations for lessons and the review |
Each week students will be required to complete a reading and to participate in the discussion. There are 3 quizzes based on the textbook. You will also be required to complete a final review and presentation. |
教材・教科書 /The teaching materials, textbook |
Pakenham, McEntire, and Williams. Making Connections: Skills and Strategies for Academic Reading 3. Third Edition,2013, ISBN 978-1-108-66226-0. |
参考文献 /bibliography |
特になし |
留意点・予備知識 /Point to keep in mind, back ground |
We will use teams, so check it for messages. |
授業内容に関する質問・疑義等 /Question, doubt about class contents |
Tuesdays 15:00 ~ 17:00 (Students need to make an appointment in advance.) or during regular working hours via e-mail and teams. |
Eメールアドレス・HPアドレス /E-mail address, HP address |
r.jagno(at)hirosaki-u.ac.jp ※(at)は@に置き換えてください |
学問分野1(主学問分野) /Discipline 1 |
A02:文学,言語学およびその関連分野 |
学問分野2(副学問分野) /Discipline 2 |
該当なし |
学問分野3(副学問分野) /Discipline 3 |
該当なし |
実務経験のある教員による授業科目について /About the class subject by the teacher with the work experience |
なし |
地域志向科目 /Local intention subject |
なし |
授業形態・授業方法 /Class form, class method |
In this class, students will actively read material from the textbook and learn how to discuss this in small groups. Students will also have to complete quizzes online using TEAMS. In addition, we will focus on connecting the materials in the textbook to the local world around us through activities and a final paper and presentation. |
科目ナンバー /The subject number |
LA-2-8013-A02 |
メディア授業による著作物利用の有無について /Whether or not copyrighted works are used in media classes |
無/Nothing |
その他 /Others |
イングリッシュ・ラウンジ http://culture.cc.hirosaki-u.ac.jp/EL/SALCcalendar.html |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
該当するデータはありません |