科目一覧へ戻る | 2022/12/02 現在 |
開講科目名 /Course |
Integrated C |
---|---|
時間割コード /Course Code |
1221500014 |
ナンバリングコード /Numbering Code |
|
開講所属 /Course Offered by |
教養教育科目/ |
曜日コマ /Day, Period |
火/Tue 2 |
開講区分 /Semester offered |
前期/first semester |
単位数 /Credits |
2.0 |
学年 /Year |
2,3,4 |
主担当教員 /Main Instructor |
SOLOMON JOSHUA LEE/SOLOMON JOSHUA LEE |
科目区分 /Course Group |
教養教育科目 英語 |
教室 /Classroom |
|
必修・選択 /Required/Elective |
選択 |
授業形式 /Class Format |
演習科目 |
メディア授業 /Media lecture |
- |
教員名 /Instructor |
教員所属名 /Faculty/Department |
---|---|
SOLOMON JOSHUA LEE/SOLOMON JOSHUA LEE | 教養教育開発実践センター/ |
難易度(レベル) /Level |
レベル3 |
---|---|
対応するCP/DP /CP/DP |
CP・DP 2 解決していく力 CP・DP 3 学び続ける力 |
授業としての具体的到達目標 /Concrete arrival target as the class |
○実務場面で適切な英語表現や実社会でのプレゼンテーション力,交渉術などについて理解できるようになること ○上記の知識や技能に基づいて,様々な話題について,分かりやすく伝え合うことができるようになること |
授業の概要 /Summary of the class |
○1年次に技能別4科目を学修したことを踏まえ,これらを統合して広く使う力を磨く ○様々な文化的背景を持つ人々と平明な英語で伝え合うという,国際共通語としての英語を意識して使えるようになる |
授業の内容予定 /Contents plan of the class |
Class 1 Orientation, language warmup, group activities Class 2 Unit 1 Skills and Strategies + Presentation skills 1 Class 3 Unit 1 "Crossing Borders" Reading + Presentation skills 2 Class 4 Unit 2 Skills and Strategies + Presentation skills 3 Class 5 Unit 2 "Names" Reading + Presentation skills 4 Class 6 Unit 3 Skills and Strategies +, telephone conversations 1 Class 7 Unit 3 “Food” Reading + telephone conversations 2 Class 8 Unit 4 Skills and Strategies + telephone conversations 3, Quiz 1 Class 9 Unit 4 “Transportation” Reading + professional e-mails 2 Class 10 Unit 5 Skills and Strategies + professional writing (e-mail) 1 Class 11 Unit 5 “Sleep” Reading + professional writing (e-mail) 2 Class 12 Unit 6 Skills and Strategies + Resumes 1, Quiz 2 Class 13 Unit 6 “Music” Reading + Resumes 2 Class 14 Unit 7 Skills and Strategies + Interviews Class 15 Final project and review **The class schedule is subject to change based on the number of groups and progress of lessons. Schedule changes will be communicated to students via e-mail and in class. |
成績評価方法及び採点基準 /A scholastic evaluation method and marking standard |
1. Participation(Class activities): 20% 2. Examination/Presentation/Paper/Project: 40% 3. Assignments/Self-study: 40% 上記を合算して,最終的な成績評価を行います。 ※旧カリキュラムの読み替えとして履修している学生については,外部試験の結果を除いた評価方法(期末試験等)により100 点満点で評価します。 |
予習及び復習等の内容 /Contents such as preparations for lessons and the review |
[予習]Read and write assigned homework and come to class prepared to participate. View class videos and complete the accompanying textbook assignments. [復習]Review class notes, Moodle homework, and revise written assignments. |
教材・教科書 /The teaching materials, textbook |
Williams, Jessica. Making Connections: Skills and Strategies for Academic Reading 1. Cambridge. |
参考文献 /bibliography |
特になし |
留意点・予備知識 /Point to keep in mind, back ground |
特になし |
授業内容に関する質問・疑義等 /Question, doubt about class contents |
Office hours will be held 10:00-12:00 on Mondays, or by appointment. |
Eメールアドレス・HPアドレス /E-mail address, HP address |
jsolomon*hirosaki-u.ac.jp |
学問分野1(主学問分野) /Discipline 1 |
A02:文学,言語学およびその関連分野 |
学問分野2(副学問分野) /Discipline 2 |
該当なし |
学問分野3(副学問分野) /Discipline 3 |
該当なし |
実務経験のある教員による授業科目について /About the class subject by the teacher with the work experience |
なし |
地域志向科目 /Local intention subject |
なし |
授業形態・授業方法 /Class form, class method |
Combination of lecture, group work, and individual activities |
科目ナンバー /The subject number |
|
メディア授業による著作物利用の有無について /Whether or not copyrighted works are used in media classes |
無/Nothing |
その他 /Others |
イングリッシュ・ラウンジ https://home.hirosaki-u.ac.jp/salc/ |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
該当するデータはありません |