科目一覧へ戻る | 2025/03/26 現在 |
開講科目名 /Course |
特別講義B(地域環境工学コース)/Special Lecture B (Environmental Engineering Course) |
---|---|
時間割コード /Course Code |
A259000024 |
ナンバリングコード /Numbering Code |
|
開講所属 /Course Offered by |
農学生命科学研究科/ |
曜日コマ /Day, Period |
他 |
開講区分 /Semester offered |
集中 |
単位数 /Credits |
1.0 |
学年 /Year |
1,2 |
主担当教員 /Main Instructor |
遠藤 明/ENDO AKIRA |
科目区分 /Course Group |
大学院(修士課程) |
教室 /Classroom |
|
必修・選択 /Required/Elective |
|
授業形式 /Class Format |
|
メディア授業 /Media lecture |
- |
教員名 /Instructor |
教員所属名 /Faculty/Department |
---|---|
藤﨑 浩幸/FUJISAKI HIROYUKI | 農学生命科学部/ |
遠藤 明/ENDO AKIRA | 農学生命科学部/ |
矢田谷 健一/YATAYA KENICHI | 農学生命科学部/ |
難易度(レベル) /Level |
Level 5 |
---|---|
対応するDP /DP |
DP1 |
授業としての具体的到達目標 /Concrete arrival target as the class |
〇 Understanding the current situation and challenges of the sixth industrialization-related facilities in agriculture within Aomori Prefecture (Fujisaki) 〇 Understanding the current status and measures for addressing issues related to existing fish passages (Yataya) |
授業の概要 /Summary of the class |
〇 Based on the collection of information and site visits related to the sixth industrialization of agriculture, discuss and summarize it in a report. (Fujisaki) 〇 Conduct an on-site investigation of fish passages, discuss issues, and summarize them in a report. (Yataya) |
授業の内容予定 /Contents plan of the class |
1-3: Site visits to sixth industrialization-related facilities (Fujisaki) 4: Discussion and summarization (Fujisaki) 5-7: On-site investigation of fish passages (Yadaya) 8: Discussion and summarization (Yataya) [Final session] |
成績評価方法及び採点基準 /A scholastic evaluation method and marking standard |
Fujisaki: Regular points (degree of participation and contribution in class, etc.) 30% + Report 70% Yataya: Regular points (degree of participation and contribution in class, etc.) 30% + Report 70% |
予習及び復習等の内容 /Contents such as preparations for lessons and the review |
A total of 30 hours of preparation and review are required. Mori: It is recommended to review the study of water resources engineering and read books related to agricultural water facilities as preparation. Yataya: It is recommended to review hydrology and read books related to rural ecology engineering and fish passages as preparation. |
教材・教科書 /The teaching materials, textbook |
It will distribute materials as needed. |
参考文献 /bibliography |
It will distribute materials as needed. |
留意点・予備知識 /Point to keep in mind, back ground |
None. |
授業内容に関する質問・疑義等 /Question, doubt about class contents |
○fusa[A]hirosaki-u.ac.jp(Fuijsaki) ○yataya[A]hirosaki-u.ac.jp(Yataya) |
Eメールアドレス・HPアドレス /E-mail address, HP address |
○fusa[A]hirosaki-u.ac.jp(Fuijsaki) ○yataya[A]hirosaki-u.ac.jp(Yataya) |
学問分野1(主学問分野) /Discipline 1 |
F41:社会経済農学、農業工学およびその関連分野 |
学問分野2(副学問分野) /Discipline 2 |
|
学問分野3(副学問分野) /Discipline 3 |
|
地域志向科目 /Local intention subject |
なし |
授業形態・授業方法 /Class form, class method |
|
科目ナンバー /The subject number |
|
メディア授業による著作物利用の有無について /Whether or not copyrighted works are used in media classes |
有/Yes |
その他 /Others |
|
対応する汎用的スキル1 /Transferable Skill1 |
無 |
対応する汎用的スキル2 /Transferable Skill2 |
有 |
対応する汎用的スキル3 /Transferable Skill3 |
有 |
対応する汎用的スキル4 /Transferable Skill4 |
有 |
対応する汎用的スキル5 /Transferable Skill5 |
有 |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
該当するデータはありません |